Santpoort, Ijmuiden, heythuysen

23 januari 2015 - Santpoort-Noord, Nederland

23 januari 2015

Santpoort IJmuiden Heythuysen

We hebben een lange vlucht vanuit Hongkong naar Amsterdam. De vlucht betekent steeds meer afscheid nemen van Nieuw Zeeland. In het vliegtuig komen we in gesprek met een mevrouw die op bezoek is geweest bij haar familie China. Even op bezoek is het natuurlijk niet.

We landen juist op tijd in Schiphol. Geen vertraging niks. Op 10 km hoogte.

Aangekomen op Schiphol is het eerste natuurlijk op zoek gaan naar de bagage. Bezorg natuurlijk of die wel in de drie vliegtuigen is meegevlogen met stenen voor Arjan.

Ja hoor we hebben na een half uur beide onze bagage.
We lopen richting de aankomsthol en daar staat Ben de partner van Margreet.

Goed om elkaar te zien en dan de auto in. Ja op de A9 file ook bijzonder een maand lang niets van gezien. Het is mooi helder vries weer.
We komen bij Margreet aan de zus van Gijs (Santpoort Noord) en we worden ontvangen. We voelen ons direct thuis. Margreet heeft een geweldig ontbijt klaar gemaakt en wij eten alsof wij nog niets gegeten hebben. Vooral de hartelijkheid en de warmte van het thuis komen doen ons goed. Margreet bedankt voor je zorg.
We gaan daarna Bep en Kees (vader en moeder van Ad). Harry en Els( Zus van Ad) komen er ook. Er gewoon zijn en vooral ook met elkaar delen. De verbondenheid van Santpoort, ouders zus, zwager.

Toch naar huis. Bij Gijs duiken we in bed en slapen tot drie uur.

Eigenlijk wil ik niet weg. Ik ga toch richting Heythuysen. Heythuysen thuis. Elly mijn zus is er. Hartelijk thuis komen en weer gewoon aarden op de Limburgse grond.

Goed wat we hebben meegemaakt. Goed om te beseffen hoe verbonden mensen met elkaar kunnen zijn.

Bruggen over de wereld. Thuiskomen daar waar mensen zijn. Thuis komen met elkaar.

Mensen onze dank.

1. Michel en Theo:
    30 januari 2015
    Goedemorgen Tjeu, je blijft ons verrassen met je reis verhaal en de leuke foto's weer aan de Hollandse ontbijttafel met Harry zijn zuster en zwager.
    Zo al weer wat gewend hier in het koude Holland/Limburg.
    We hopen van wel zowel jij als Harry vanmorgen kun je sneeuwpoppen maken Heertjes veel plezier en tot ziens Theo Michel
  2. Donald en Henk:
    30 januari 2015
    Tjeu inderdaad deze reismail van 23januari hadden we nog niet ontvangen, vandaag 30jan. binnen gekomen. We hebben natuurlijk al veel gehoord van je. Ons bezoek op 24jan. was voor ons ook een warm liefdevol en hartelijk onthaal op je mooie dik besneeuwde erf, de zon ging zelfs nog schijnen. Nogmaals onze dank daarvoor. Onze vrienden Ludmilla en Ruud waren een en al lof over je, en vonden het zo geweldig dat jullie het zo naar het zin hebben gehad samen in Nieuw Zeeland en dat Gijs wederom zo'n fijne partner heeft. Henk zal je nog wat foto's sturen van ons bezoekje, op verzoek van Gijs die Dinsdag gezellig bij ons gegeten heeft, hij was ook zeer enthousiast, leuk hoor. Dikke kus tot spoedig Donald
  3. Ans:
    30 januari 2015
    Welkom thuis Tjeu en Gijs. Vanuit een dik besneeuwd Oostenrijk wensen wij jullie weer een goede start met het gewone dagelijkse leven . Zal niet meevallen maar de mooie herinneringen , opgetekend in het reisverslag zullen helpen. Alle goeds . Wij hebben nog 2 dagen om te genieten hier en dan wordt voor ons ook alles weer gewoon. Liefs Ans , Erik, Nathalie en Tom .
  4. Mohammed en Henriette:
    30 januari 2015
    Wat een verrassing om nog 2 verhalen binnen te krijgen vol van Santpoortse gastvrijheid!
    Groeten van ons,
    Mohammed en Henriette