Lucht, bergen, wolken water, we blijven verwonderen

20 januari 2015 - Staveley, Nieuw-Zeeland

Woensdag 20 januari 2015

Lucht wolken water, we blijven verwonderen

Vandaag onze dag dat we nog onbekommerd een toertocht kunnen maken.

Vanochtend na alle rituelen de weg opgegaan.Door gereden naar Mt Somers. Daarna landinwaarts. Naar Lake Heron.

Natuurlijk moesten we weer over een gravel weg. Het is ondertussen gewoon. Onze camper is grijs van het stof na meer dan 4000 km. Met behoorlijk wat gravel wegen.

Het dal waar we doorrijden is breed. Het is een vallei.

We rijden door naar Lake Heron.

Ondertussen komen we allerlei kleuren van het land tegen. In de verte kijken we tegen bergen aan met sneeuw. Het uitzicht is telkens weer verrassend. Overal waar we geweest zijn is het weer nieuw.

Gijs ziet telkens weer de details of het een vorm is of een dier of een plant. Voortdurend maakt hij me attent heb je dat gezien. Hij heeft ogen van een havik die alles ziet in het landschap. Een prima gids die me opnieuw leert kijken.

Gedurende de hele reis tot nu is Gijs iemand die kijkt en ziet en beleeft.

Nadat we bij lake Heron geluncht  hebben gaan we door naar de Alford Falls. We leggen eerst aan bij een uitspanning voor een heerlijke kop koffie.

Ook door klimmen we door na de watervallen. Het is helemaal begroeid zie de foto’s. We komen uit bij een heldere waterval.

Vanavond zorgen we voor het eten en eten met zijn drieën. Het is onze laatste avond bij Ad.

Ad moet morgen op tijd op en wij gaan naar Christchurch toe om ons huis in te leveren.

We slapen dan in een hotel bij het vliegveld en de terugtocht gaat beginnen.

Met veel plezier kijken we na deze reis. Zijn Ad bijzonder dankbaar dat hij ons ontvangen heeft. Heel bijzonder gastvrij alsof we elkaar jaren kennen.

We hebben ons er zeer thuis gevoeld in Nieuw Zeeland na alle aanwijzingen die we gekregen hebben. We beseffen dat we ons gedragen hebben als toeristen en een aantal Highlights hebben gezien. In feite moet je er wonen en leven. Wat we wel ervaren hebben is dat mensen er voor elkaar zijn.

Wij hebben met zijn tweeën een bijzondere tijd met elkaar en hebben veel gemeen in wat we delen. We vullen elkaar aan en het is bijzonder dat deze reis onze relatie nog steviger heeft gemaakt.

Gijs bijzonder als mens en partner. Samen met zijn tweeën een goed koppel.

1. Anne Marie en jos:
    20 januari 2015
    Geweldig om te lezen dat jullie zo goed bij elkaar passen, van harte gelukgewenst en nog heel heel veel mooie Jaren samen. Een goede terugreis met een lieve groe. Anne Marie en Jos.
  2. Ellen:
    He Mannen,
    Wat een mooie reis. En ook een mooie levensreis. Ik vond jullie al een mooi setje, en nu heb je er samen iets nog mooiers van gemaakt. We missen je wel hoor hier in Weert!
    Groetjes en dikke pakkerd,
    Ellen
  3. Fien:
    20 januari 2015
    Prachtig toch dat het zo goed klikt samen,
    Ik wens jullie een mooie reis terug.
    Tot gauw Fien.
  4. Ellie en Thei:
    20 januari 2015
    Geluk hebben we om zo'n span als broer en schoonbroer straks weer te mogen begroeten !
  5. Ben:
    20 januari 2015
    En ze leefden nog lang en gelukkig!
    Amen

Ben
  6. Ans janssen:
    Hoi Tjeu en Gijs,
    wat een mooie reis hebben jullie gemaakt.
    Genoten van de verhalen en de foto's.
    Goede terugreis.
    Groetjes hans en ans
  7. Tjeu Rutten:
    20 januari 2015
    Jullie allen bedankt voor de reacties en het lezen
    We gaan elkaar zeker spoedig zien wanneer we terug zijn.
    Nu reizen en vliegen
  8. Anje van der Heide:
    Dag Tjeu en Gijs,
    Wat heerlijk dat jullie het zo goed hebben gehad. Goede reis terug en tot spoedig ziens in levende lijve.
    Lieve groet, Anje
  9. Donald en Henk:
    20 januari 2015
    Lieve Harry en Tjeu, wat fijn om deze lovende woorden over Harry van je te lezen. Het doet ons goed dit te horen. Heel goede reis en kom goed thuis in OOK ons mooie landje. Wij gaan in ieder geval in ons landje, genieten op Landgoed Terworm in Heerlen zijn van Wo.21 t/m Za.24jan. daar.
  10. Tjeu Rutten:
    20 januari 2015
    Hoi Donald en Henk wanneer jullie zaterdag op de terugweg zijn Ben natuurlijk in Heythuysen.
    Goed als tussen stop