Glenorchy De lords of de Rings

4 januari 2015 - Glenorchy, Nieuw-Zeeland

Zondag 4 januari 2015

Vandaag zijn we vanochtend druk bezig geweest om nog de foto’s te plaatsen. Dat wil niet altijd vanzelf lukken.

Het heeft te maken met het bereik van Wifi bij de kamper enz.

Vanochtend zijn vertrokken vanuit Wanaka. Gezellige camping vriendelijk personeel.

We zijn doorgereden via Cardronna. Els het is een prachtige weg. Ik kon niet gaan stil staan om foto’s te nemen. Daar voor is de weg te stijl te bochtig en hij stijgt. Het is echt een aanrader. Gijs als begeleider naast me die goed op het verkeer let en voorkomt dat we gevaar lopen.

Het was een hele belevenis. Ik leer mezelf met rijden steeds beter kennen. Lupines in alle soorten. Ja Ad het is onkruid en het overwoekert maar het is wel prachtig qua  kleurenboeket. Ook gele lupines.

We hebben de tochten met haarspeldbochten overleefd. Gijs had omdat hij rechts zat af en toe het gevoel alsof we over de rand vielen. Ik zie me nog met mijn moeder rijden die had voor dit soort zaken ook heel veel schrik over kleine polderweggetjes.  Of de avond Carré dat we bovenin zaten om naar het circus te kijken. Nee uiteindelijk kregen we een plek beneden. Dit is natuurlijk meer dan 30 jaar geleden.

We kwamen door Queenstown, dat is echt een drukke stad.

De weg langs het meer van Wakatipu. Ook hier kan ik geen woorden voor vinden. De vergezichten veranderen steeds. Mijn fototoestel krijgt niet alles vast gelegd. Wij genieten beiden van de natuur die we zien. Planten, bloemen bergen.

Het is eigenlijk niet te bevatten wat je ziet. Het licht is anders scherper, helderder, het water blauw.

Overal kunnen we rijden met veel bochten stijg en klim werk. De camper is wel heel sterk en Gijs is een fantastische begeleider.

Uiteindelijk komen we aan in Glenorchry. Fantastisch wat een gebied. Jullie zullen de foto’s zien. Voor ons de verbeelding te boven. Gijs heeft verschillende herkenningspunten gezien van de Lord of de Rings. Ik natuurlijk cultuurbarbaar heb die film niet gezien.

We rijden weer terug naar Queenstown. We hebben morgen een flinke tocht om te rijden.

We gaan dan naar Te Anau.

De camping waar we nu zitten echt een stadscamping. Niet ons ding maar we doen het ermee. We hebben ons eigen huis douche en Wc.

Iedereen van jullie dit allemaal leest dank dat jullie ons volgen. We voelen ons verbonden met thuis. Op dit moment zijn we een beetje gek op Nieuw Zeeland. Een land van mensen die graag buiten leven de bergen in gaan en trektochten maken.

1. Michel en Theo:
    4 januari 2015
    We genieten gewoon met jullie reis mee door de prachtige foto's. Iedere bocht heeft zo weer zijn schoonheid en vergezicht. Hier is alles goed het weer valt wel mee de meeste sneeuw van de afgelopen dagen heeft in Limburg/Brabant gevallen waar ook Heythuysen onder valt hoorde ik gisteren van de familie in Helden. Vrienden geniet lekker verder wij doen het via jullie beelden. groeten Michel - Theo
  2. Annemie Marcelissen:
    4 januari 2015
    Wat een mooie foto's! Je hebt het gevoel dat je ook op reis bent.
    Morgen begint het werken weer gelukkig!
    Alles gaat goed, dus geniet ervan dat je even niet hoeft te werken.
    Lieve gr. Annemie
  3. Twan, Anita, Inge, Joost en Marlijn:
    4 januari 2015
    Echt leuk om jullie zo te volgen, erg mooi daar!
    We vragen ons af of Tjeu er wel echt bij is, staat geen een keer op de foto!
    Heel veel plezier nog.
    Groetjes, de Bijsterveldtjes
  4. Els de Ridder:
    4 januari 2015
    leuk naar Te Anau. Vandaar naar Milford Sound? In Te Anau kun je met een boot naar de overkant van het meer om een grot te bezoeken vol met gloeiwormen. Jullie gaan nog veel moois tegemoet. Geniet ervan doen wij ook van jullie verhalen.
  5. Tabitha:
    4 januari 2015
    Ik kan mij zo voorstellen dat het een land is om van te houden.... Heerlijk om mee te kunnen kijken.